Naše služby jsou vhodným řešením i pro webové aplikace s výkyvy návštěvnosti
Web fotbalového klubu eviduje velké výkyvy návštěvnosti. V případě, že klub zveřejňuje informace, které jsou pro jejich fanoušky zajímavé (oznámení o přestupech, výměna trenérů, prodej vstupenek na atraktivní zápasy apod.), případně přenáší přátelská utkání klubu, návštěvnost webu během několika minut stonásobně narůstá.
Běžně využívaná infrastruktura neumí tyto nárazové výkyvy zpracovat a nastupuje škálovatelná infrastruktura – v tomto případě CRA Media Cloud Infrastructure, která je vhodná pro náročné webové aplikace s proměnlivou potřebou výkonu. Na druhou stranu je ale škálovatelnost podpořena stabilní a spolehlivou službou CRA Business Cloud pro části systému, které nelze škálovat. Služba je tak vytvořena bez nutnosti přeprogramovat „necloudové“ části systému.
Sparta toto řešení, které nabízí klientům vysoký výkon a patří mezi největší cloudy v ČR, využívá od ledna 2019: „Nová strategie klubové digitální komunikace klade velký důraz na webové stránky. Obsah je nyní primárně komunikován skrze web sparta.cz a tato platforma tak musí být z důvodu různorodosti komunikace připravena na mnohem širší využití. Především přímé videopřenosy přípravných utkání A týmu představují vysoké nároky na webové servery. Tyto přenosy, které jsou v mezisezonních přestávkách nově vysílány unikátně jen na klubovém webu, vyžadují vysokou flexibilitu serverů, jíž původní řešení nenaplňovalo. Klubový web navštíví denně v průměru 7 000 unikátních uživatelů, tato hodnota ale rychle narůstá v případě důležitých klubových sdělení nebo v případě videopřenosu. Zájem fanoušků znamená extrémní zátěž na platformu, kterou nelze vždy dopředu očekávat. Během několika minut tak přichází na web až 5 000 uživatelů, kteří očekávají bezproblémový chod celé platformy. Řešení serverové architektury CRA splňuje všechny nároky moderního webu pro sportovní kluby. Kromě požadované stability a flexibility nabízí i prostředí podporující moderní datový marketing,“ uvádí Kamil Veselý, ředitel marketingové komunikace AC Sparta Praha.
Podobné řešení, které jsme připravili pro Spartu, je vhodné i pro jiné typy aplikací, které rovněž evidují výkyvy výkonnostních potřeb – mediální domy a zpravodajské aplikace, eshopy apod. a potřebují, aby infrastruktura automaticky reagovala na nárůst či pokles a neztrácela při tom výkon.