Naše služby jsou řešením pro webové aplikace, které se potýkají s výkyvy návštěvnosti
Pro klienta AC Sparta Praha jsme vytvořili na míru službu, která je schopna zvládnout nárazovou vysokou návštěvnost webu klubu. Služba využívá kombinaci cloudových služeb CRA.
Pro klienta AC Sparta Praha (Sparta) jsme vytvořili na míru službu, která je schopna zvládnout nárazovou vysokou návštěvnost webu klubu. Služba využívá kombinaci našich cloudových služeb CRA. Kombinuje škálovatelné cloudové služby s vysoce stabilním cloudovým prostředím pro statické projekty.
Web fotbalového klubu eviduje velké výkyvy návštěvnosti. V případě, že klub zveřejňuje informace, které jsou pro jejich fanoušky zajímavé (oznámení o přestupech, výměna trenérů, prodej vstupenek na atraktivní zápasy apod.), případně přenáší přátelská utkání klubu, návštěvnost webu během několika minut stonásobně narůstá.
Běžně využívaná infrastruktura neumí tyto nárazové výkyvy zpracovat a nastupuje škálovatelná infrastruktura – v tomto případě CRA Media Cloud Infrastructure, která je vhodná pro náročné webové aplikace s proměnlivou potřebou výkonu. Na druhou stranu je ale škálovatelnost podpořena stabilní a spolehlivou službou CRA Business Cloud pro části systému, které nelze škálovat. Služba je tak vytvořena bez nutnosti přeprogramovat „necloudové“ části systému.
Sparta toto řešení, které nabízí klientům vysoký výkon a patří mezi největší cloudy v ČR, využívá od ledna 2019: „Nová strategie klubové digitální komunikace klade velký důraz na webové stránky. Obsah je nyní primárně komunikován skrze web sparta.cz a tato platforma tak musí být z důvodu různorodosti komunikace připravena na mnohem širší využití. Především přímé videopřenosy přípravných utkání A týmu představují vysoké nároky na webové servery. Tyto přenosy, které jsou v mezisezonních přestávkách nově vysílány unikátně jen na klubovém webu, vyžadují vysokou flexibilitu serverů, jíž původní řešení nenaplňovalo. Klubový web navštíví denně v průměru 7 000 unikátních uživatelů, tato hodnota ale rychle narůstá v případě důležitých klubových sdělení nebo v případě videopřenosu. Zájem fanoušků znamená extrémní zátěž na platformu, kterou nelze vždy dopředu očekávat. Během několika minut tak přichází na web až 5 000 uživatelů, kteří očekávají bezproblémový chod celé platformy. Řešení serverové architektury CRA splňuje všechny nároky moderního webu pro sportovní kluby. Kromě požadované stability a flexibility nabízí i prostředí podporující moderní datový marketing,“ uvádí Kamil Veselý, ředitel marketingové komunikace AC Sparta Praha.