Na zelené vlně s CNG
Jsme první z velkých firem, které mají ve svém vozovém parku ŠKODA Octavia G-TEC. Nový model automobilu s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).
28. 07. 2014 - Jsme první z velkých firem, které mají ve svém vozovém parku ŠKODA Octavia G-TEC. Nový model automobilu s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).
České Radiokomunikace (dále ČRA) jsou první z velkých firem, které mají ve svém vozovém parku ŠKODA Octavia G-TEC - nový model automobilu s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Ten se objevil na letošním autosalonu v Ženevě jako jedna z hlavních novinek a na českém trhu je dostupný teprve od června. V roce 2014 jich bude vyrobeno pouze 650 kusů. Tyto vozy produkují o 25 až 35 % méně CO2 a jsou také mnohem úspornější.
„V první vlně půjde o výměnu 20 vozů. V horizontu tří let bychom pak měli vyměnit za automobily s pohonem na CNG naprostou většinu našeho vozového parku, tedy přibližně sto kusů,“ říká Tomáš Sova, Head of Procurement & PMO.
K tomuto rozhodnutí přesvědčila nová ŠKODA Octavia G-TEC vedení Českých Radiokomunikací hned ve třech důležitých hlediscích:
Doprava šetrná k životnímu prostředí
CNG bývá označováno jako palivo budoucnosti. V porovnání s podobně výkonnými benzinovými agregáty dosahují motory na CNG o více než čtvrtinu méně emisí CO2. V případě mnohem škodlivějších uhlovodíků a NOx jsou sledované emise nižší dokonce až o 80 procent. Vozidla na CNG neprodukují prachové částice (PM10) a již mnoho let plní emisní normu EURO6, která začne platit až od září 2014. Vzhledem k tomu, že je CNG skladován v silnostěnných tlakových lahvích a má pojistky úniku plynu, je zcela bezpečný. Výhodou je i jeho vysoká zápalná teplota oproti jiným palivům. Volně se navíc rozptyluje a lze snadno odvětrat, takže nehrozí, že by kontaminoval půdu nebo byl rizikem v garážích.
Finanční úspora
„U nových vozů na CNG počítáme se 40% úsporou výdajů za pohonné hmoty. Vzhledem k tomu, že v současnosti spotřebujeme měsíčně bezmála 23 tisíc litrů pohonných hmot, nejedná se o zanedbatelnou částku,“ říká Tomáš Sova s tím, že palivové náklady na provoz vozů Octavia 1,6 TDI (77 kW), které ČRA využívaly doposud, činí 1,85 Kč/km. Octavia 1,4 TSI (81 kW) na palivo CNG si vystačí s 0,90 Kč na 1 km.
Podpora české značky
„Těší nás, že automobilka ŠKODA Auto přišla s vozidly na pohon CNG. Získáme tak nejen spolehlivé a úsporné automobily ohleduplné k životnímu prostředí, ale zároveň můžeme podpořit naši českou značku,“ uvedl ředitel ČRA Martin Gebauer.
Právě dnes předali zástupci Auto Podbabská klíče k prvním 20 vozům Škoda Octavia s pohonem na CNG.
„Jsme potěšeni, že České Radiokomunikace, lídr v poskytování digitální infrastruktury, se rozhodl pokračovat ve více než deset let trvající spolupráci se značkou ŠKODA AUTO,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „V posledních pěti letech dodala ŠKODA AUTO Českým Radiokomunikacím přes 280 vozidel. Jsme proto rádi, že se České Radiokomunikace dneškem stávají prvním velkoodběratelem v České republice, který bude provozovat flotilu vozů ŠKODA Octavia G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn. Zájem o model Octavia G-TEC nás velmi mile překvapil, a již nyní mohu s potěšením říci, že další dodávky významným firemním zákazníkům budou následovat. Octavia G-TEC totiž představuje nejen progresivní a ekologický přístup k firemní mobilitě, ale je také nedílnou součástí strategií trvale udržitelného rozvoje,“ dodává Vlček.
Palivo CNG je nejrozšířenějším alternativním palivem – po celém světě jej využívá na 17,5 milionu vozidel. Velmi oblíbeným pohonem je například v Indii (4,5 mil.), Iránu (3,3 mil.), Pákistánu (2,7 mil.) nebo v Brazílii (1,7 mil.). V sousedním Německu jezdí takových dopravních prostředků na 96 tisíc. V Česku jich je zatím pouze přes šest tisíc.