Zpět na články

Máte lidi v karanténě? Nechte je pracovat dál, když chtějí

Práce z domova

Home office, práce z domova, donedávna v mnoha českých firmách i organizacích veřejné správy skoro zakázané slovo, se v době pandemie stala doslova spásou mnoha kanceláří, firem, úřadů, škol a dalších institucí. Např. podle oficiálních údajů Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky z 830 zaměstnanců úřadu využívalo v lednu 2020 home office pouhých 35. Ale v březnu už jich z domova pracovalo 480. Počet hodin odpracovaných z domova vzrostl z 1 102 v lednu na 42 305 v březnu. Ukazuje se, že v řadě případů, díky pohodlí, většímu klidu na práci, a pokud to režim práce dovoluje, i možnosti optimalizovat rozložení pracovní doby, pracují zaměstnanci z domova dokonce efektivněji než na pracovišti.

I schůzovat se dá online

Porady, schůzky, schůze, týmová setkání, ale i semináře, konference, jednání s klienty či vzdělávání lze jednoduše uskutečnit online po internetu, aniž by jejich účastníci museli opustit pracoviště nebo svůj byt. Je to jednoduché a efektivní. A navíc to vyjde mnohem levněji a rychleji, než cestovat na místo setkání nebo konání akce. Ideální řešení pro zaměstnance v karanténě. Např. videokonferenční nástroj ZOOM v průběhu letošního března zaznamenal 300 % nárůst denního využití služeb oproti předchozím měsícům. Rovněž denní počet uživatelů služby Microsoft Teams vzrostl tou dobou z průměrných 12 na 44 milionů. Soudě podle zpráv v médiích, se do online prostoru přesunula i celá řada kulturních a společenských akcí. Dokonce i česká vláda už zasedá online.

K firemním dokumentům bezpečně a odkudkoliv

Zaměstnanci pracující z domova nebo v terénu obvykle potřebují mít přístup k firemním dokumentům a aplikacím. Buď mohou jejich kopie nosit s sebou ve svých noteboocích a tabletech se všemi vyplývajícími z toho bezpečnostními riziky, nebo k nim bezpečně přistupovat kdykoliv a odkudkoliv prostřednictvím cloudu a pracovat s aktuálními soubory i aktualizovanými aplikacemi. Dlouhodobé statistiky navíc ukazují, že data jsou v cloudu zabezpečena až o řád lépe než na firemních serverech.

Kde ale vzít infrastrukturu?

Mnoho firem a organizací se obává, že přechod na online práci a do cloudu bude zákonitě doprovázet výrazné zvýšení nákladů na pořízení a implementaci všech technologií a softwaru. Samozřejmě nic není zadarmo. Nicméně využití IT služeb od Českých Radiokomunikací (CRA) minimalizuje počáteční investice na nejnižší možnou úroveň, rozkládá platby za IT v čase, snižuje administrativní zátěž a umožňuje velmi přesně a dlouhodobě plánovat náklady na IT.

Bezpečné připojení i přístup k datům

CRA poskytují vysoce kvalitní, spolehlivé, dostupné a bezpečné telekomunikační, datové a internetové propojení. Rychlé a bezpečné vysokorychlostní připojení k internetu CRA Internet propojí bez výpadků firmy i organizace se světem. Virtuální privátní síť CRA VPN poskytne firmám zabezpečené šifrované propojení všude, kam je třeba.

Rodina infrastrukturních cloudových prostředí CRA Business Cloud provozovaných ve vlastních datových centrech zase nabízí široké spektrum cloudových služeb pro malé, střední i velké firmy. Cloud před kyberútoky chrání firewall nové generace a pokročilá DDoS ochrana. Spolehlivý a bezpečný přístup domácích zaměstnanců k datům a aplikacím přestává být problémem.

Půl století tradice

CRA působí na trhu již bezmála půl století. Pro poskytování telekomunikačních a datových služeb využívají vlastní síť, která mimo jiné doručuje televizní signál milionům domácností v celé republice. Na služby CRA spoléhá i kritická infrastruktura státu. Klientům nabízejí výlučně technologie, které v CRA sami prověří a používají. V oblasti bezpečnosti spolupracují s osvědčenými a renomovanými partnery. Disponují všemi nezbytnými certifikacemi bezpečnosti a jakosti. Schopnost realizovat prakticky jakákoliv zákaznická řešení včetně těch, která se výrazně vymykají běžným požadavkům, a synergické efekty činí dnes z CRA nejflexibilnějšího poskytovatele IT a cloudových služeb v České republice.