Martin Gebauer: Vnitřní transformaci firmy nyní završíme změnou, která bude vidět
Společnost České Radiokomunikace a.s. (ČRA) ukázala svou novou tvář. Vizuální změna ukazuje na vnitřní proměnu firmy.
Praha, 22. září 2016 – Společnost České Radiokomunikace a.s. (ČRA) ukázala svou novou tvář. Vizuální změna ukazuje na vnitřní proměnu firmy. Změna firemní kultury, podpora motivovanosti a interní spolupráce a zlepšení interní komunikace umožnily vykročit z nabídky stávajících vysílacích a telekomunikačních služeb směrem k inovativním technologiím. Tato proměna byla a stále je jedním z dlouhodobých cílů generálního ředitele ČRA Martina Gebauera. ČRA za tu dobu připravily nové cloudové produkty, speciální cloud pro videoobsah, přišly s novou streamingovou platformou nebo službami pro hybridní televizi. V letošním roce začaly budovat svou vlastní síť pro Internet věcí, která je nyní dostupná ve všech krajských městech. Rozvoj inovativních služeb v kombinaci s využitím stávající telekomunikační infrastruktury otevírá společnosti nové možnosti obchodního růstu.
„Jsme moderní firma, která dnes staví nejen na tradiční infrastruktuře, ale také na nových technologiích a nových službách. Tato změna je možná pouze díky tomu, že jsme zapracovali a stále pracujeme na změně naší firemní kultury a způsobu, jak pracujeme s novými příležitostmi. Změna nás samotných a našeho přístupu nám umožnila úspěšně vstoupit do inovativních oblastí OTT a HbbTV. Díky naší proměně můžeme naše stávající tradiční produkty a služby dále zlepšovat a zároveň dynamicky reagovat na nové technologické trendy například v oblasti IoT. Nové logo má graficky reprezentovat vnější odraz naší vnitřní proměny“, uvádí k transformaci ČRA generální ředitel Martin Gebauer.
Dlouhodobé aktivity vedoucí ke změně firemní kultury se zaměřily na rozvoj a motivovanost zaměstnanců, zlepšení interní komunikace či zvýšení manažerských dovedností. ČRA myslí i na budoucnost a začaly spolupracovat s řadou vysokých škol a studenty technologických oborů. Jednou z vnějších změn byla i změna v oblasti péče o zákazníky a partnery, které nyní v ČRA věnují velkou pozornost. To vše by mělo být předpokladem pro to, aby firma uspěla nejen na stávajícím trhu, ale také v inovativních oblastech.
ČRA budou do budoucna stále spoléhat na tradiční vysílací a telekomunikační služby, avšak chtějí využít potenciál inovačních technologií, které mohou nabídnout novou přidanou hodnotu při využívání stávající unikátní infrastruktury.
ČRA tak již nyní nabízejí špičkové služby v oblasti cloudu – od prostoru pro data zákazníků a virtuální servery pro podnikové aplikace – služba ČRA Business Cloud, přes služby určené pro zálohování a zabezpečení dat - ČRA Backup či ČRA Remote NAS, až po kombinované a pokročilé služby jako je ČRA Disaster Recovery nebo vysoce škálovatelné služby na platformě Open Stack pro webové servery (ČRA Web Infrastructure) či videostreaming (ČRA Media Cloud).
Další oblastí, která se v současné době velmi rozvíjí, je oblast tzv. nelineárního televizního obsahu – OTT služby (Over-The-Top Content). Jedná se o plnohodnotnou škálovatelnou streamingovou platformu na unikátním cloudovém řešení připraveném speciálně pro práci s videoobsahem. Obsahuje např. služby TV archivu, videa na přání (VoD, Video on Demand), možnost nahrávání programu a jeho spuštění se zpožděním atd. Tato platforma umožňuje použití jakýchkoliv koncových zařízeních (počítače, tablety, mobilní telefony) případně přímé propojení do televize, pokud je televizní přijímač připojen k internetu. Toto propojení je možné díky produktu HbbTV manažer, který umožňuje divákům současně využívat i jiný obsah, než ten, který je v lineárním TV vysílání.
ČRA vlastní i síť pro Internet věcí (IoT) – na platformě technologie LoRa. Ta je nyní dostupná již ve všech krajských městech a pokrytí se postupně rozšiřuje. Dalším krokem je také spuštění tzv. IoT cloudu, který by měl sloužit k ukládání a sběru dat, které sítí budou probíhat a budou sloužit právě k fungování všech IoT projektů a aplikací. Ambicí ČRA je být sběrnicí údajů z Internetu věcí a jejich zpracování – pro takzvaná Big Data. Stejně jako v případě dalších služeb, i zde kladou ČRA velký důraz na bezpečnost dat.